15:45

efter att ha levt på päroncider
och öl i fem dagar sitter jag nu
här och äter ett riktigt päron
äckligt övermoget så jag slängde
det tog apelsinjuice och insåg att
detta är första dagen utan alkohol
"rosé ikväll?" frågar mamma
"JA!" utbrister jag i ren festivalanda
känns bra

smörjer mina nariga läppar efter
gårdagens kyssar minns dig som
en efterlängtad hägring minns oss
mitt bland alla mitt bland allt mitt
i allt och jag minns värmen på oss
i oss vid oss

lever i minnena så som jag så
många gånger förbannat men
idag gör det ingenting imorgon gör
det ingenting för idag är igår i repris
igår var en saga och sagor i repris
blir bara en fin slöja över oss båda

Kommentarer
Postat av: an0nym

dina ord gör mig helt förstummad

2011-06-06 @ 15:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0