16:53

en gång sprang jag rakt in i en rosenbuske, fick taggar i kinden som fortfarande sitter kvar
en gång blev jag bortglömd på lekplatsen, blev hemburen av en välvillig (tack, gud) liten tant i blommig klänning
en gång bröt jag armen
en gång bröt jag andra armen
en gång föll jag pladask för en man med snedlugg som krullade sig i sidan
en gång trillade jag och skrapade upp båda knäna
en gång fick jag hjärnskakning
en gång skrev jag allt jag ville bli av med på en billig papperslapp med läppstift och brände upp skiten
en gång vaknade jag av att jag skrek
en gång sov jag på världens kallaste betonggolv
en gång vaknade jag i ett par armar tillhörande världens finaste man
en gång blev jag kär, sen vågade jag aldrig bli kär igen
en gång betedde jag mig som fem och grät i mammas famn även om jag var tio år äldre
en gång sa jag att jag aldrig skulle flytta hemifrån
en gång sa jag att jag aldrig skulle dricka alkohol
en gång kysste jag en pojke bakom ett elskåp
en gång satt jag uppe en hel natt i väntan på sms från han med stort H
en gång satt jag på balkongen med mormor och åt kanelbullar och drack kaffe i vårsolen
en gång satt jag på en balkong i paris och njöt av midnattsregn
en gång tänkte jag att jag aldrig mer skulle bli kär
en gång tänkte jag att jag aldrig någonsin skulle kunna bli kär
en gång höll jag på att drunkna
en gång var jag på mallorca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0