19:08

plötsligt kändes alla ord smutsiga
jag tröttnade på att blotta all min
misär på ett sådant snuskigt sätt
ni vet ingenting om mej mitt inre
eller rösten som alltid skriker högre
än alla andra ord blickar som alltid
tränger igenom som alltid betyder
vad rösten säger det är ingenting
som jag kan förklara för folk alls

och nu tror ni att ni vet men ni vet
ingenting alls ni tror att allt smakar
sött men det var längesedan jag
njöt av något sådant det var längesedan
jag inte var ett hål med en röst som
utfyllnad

ord är vad jag tycks formulera ord
är vad jag åstadkommer inga ord
inga meningar inga semikolon kommer
någonsin kunna förklara

pågrund av detta slutade jag upp
med att spotta ut mitt inre likt en
blottare i trench coat på mörka
kullerstensgator you should be happy
folks you should be happy

(dettta är inte början på någonting
ibland måste jag bara förklara även
om ord inte räcker till
ikväll äter jag vindruvor till kvällsmat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0