16:36

fuckar upp allting
det var längesen en söndag var såhär kaotisk
vad gör man då snurrar in mig själv så hårt i
scenariot att när jag öppnar ögonen igen så vet
jag knappt varken höger eller vänster vad gör
du med mig

det regnar och min smultronplanta är vissen
jag är nog lite likadan samma krökta rygg
fast pigga ögon glada kinder jag vet inte hur
det gick till detta magiska farliga oförklarliga
men det hände och vi vet men allt allt allt är
ju precis som förut förutom den lilla detaljen
och jag vet inte om du någonsin kommer
nämna det om du kommer låtsas som att det
aldrig hände för det gick emot allting allting
och jag vet inte
vet du?

jag måste måste måste sätta igång men jag
gör aldrig det för det finns tusen saker som
är tusen gånger roligare tyngden faller faller
landar i min mage så hårt och jag glömmer
aldrig men jag puttar undan vad annars kan
man göra jag vet inte
vet du?

måste sluta fråga mig själv prata med mig
själv om att jag faktiskt hade en andra hälft
bloggar är monologer mina är dystra sådana
och jag faller ihop och klistras/sys/pusslas
ihop lite mer för varje gång jag går sönder
hur hur hur hur jag vet inte
vet du???????????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0