15:53

vill ha en vindsvåning med spetsgardiner
och orientaliska mattor lite vin och en lp-
spelare idag ikväll nu nu nu lite fint folk
och pojkar med kyssvänliga läppar stora
soffor att ramla ner i tunga ögonlock att
mata med omfamnad sömn morgon med
hans skjorta som doftar så underbart gott
kaffe och morgoncigarett ute på balkongen
skrattretande samtalsämne och smilgropar

vad jag har är solsken och hemliga planer
om att rymma till berlin i sommar även om
jag inte inte inte har råd och även om jag
aldrig kommer göra det så hade det varit
skönt att rymma iväg lite från alla (och förlåt
ni fina ni vet att jag tycker om er) andas lite
leva lite kanske mest ensam på folktomma
gator mitt i natten kanske mest med någon
jag egentligen inte känner men det spelar
ingen roll för det är sådant livet borde gå ut
på känns det som idag mitt i lördagstänket

har ätit himmelsk tacopaj och dessutom
varit ute i solskenet i över en timme vilket
var fabulöst och fint och bra och jag njöt
även om jag kisade och fick lite huvudvärk
nu: sörja att jag inte har 6000:- över att
rymma till berlin för

Kommentarer
Postat av: h

Målande text. Fuktig natt, ett tomt torg, främling. Det lät så verkligt, jag stod där nyss. Så märkligt, så obstinat till egentligheten.

2011-03-10 @ 06:25:16
URL: http://iwontshowyougoodtime.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0