17:55

sommarstugor är fina grejer
ny luft
attackhosta
hallontabletter och hallongrottor
singular

vi spelade boulle men jag är dålig
jag lyssnar på jaques brél men
stugan klagar
dom stoppar proppar trycker i mig
mat och jag åt glass och sen en kaka
strandpromenader räddar mina lår
hjärnkapaciteten får mig att gå gå gå
och varför ska livet vara enkelt
varför ska gårdagens lycka
tryckas ner




jag släpper honom gradvis
läser och skriver texter
som symboliserar som distraherar
som lugnar som räddar
han hör inte av sig och inte
jag heller ingen av oss vill kanske
jag vill att han ska så att jag kan
skrika på honom
*
men det kommer inte hända
vi kommer inte hända
och tanken är inte längre
lika skrämmande

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0