21:20

jag tror inte på kärlek men

om du någonsin hittar mig
i mörka snirkliga snår
så långt in att du funderar på
att vända
då ska jag falla

om han någonsin hittar mig
där inne i det mörkaste mörka
där jag sorgligt nog spenderar
min vakna tid
då ska jag falla

----

ensamhet är det tråkigaste som finns
ensamhet är påtagligt då man läser tjugo böcker
ensamhet är hemskt när man ligger i en karls säng och vet
att detta är det närmsta icke-ensamhet man kommer
ensamhet är tomt och ekande och fyllt av tankar som dödar


jag har varit allt annat än ensam
i fem dagar i sträck
legat i en säng med en karl jag visste namnet på
men inte skostorlek
sölat ner mig i hud mot hud men blivit avbruten
jag har jagat rundor längs långa gator
har skippat måltider och inte ens märkt det
jag har ständigt varit omringad av människor röster liv fotsteg
jag kysstes till elektro-beat -
men nu sitter jag ensam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0