15:23

vi pratar om vårsolen och dess innebörd
jag funderar på snöflingor och dess förtrollning
är tyst nu för tiden
skrattar nog mindre
i alla fall mindre ärligt

hör för många ord om
att jag måste äta att jag
måste gå upp i vikt
vill skrika på världen
eller kanske mig själv
att inte lyssna
eller att lyssna

lyssnade och föll
hårt
har gett upp för andra
gången nu
andra gången på riktigt
miljonte gången av alla

vi talar på främmande språk
du och jag
igen
känns så fint att jag vandrar
lite på svävande moln
det gjorde ingenting att
mina hörlurar gick isönder
kunde bara vända mig till dig
och finna största hamnen/famnen
att segla in i
underbart
och just precis på
mina villkor

mitt nagellack är slitet
kanske borde måla på nytt
för att upperätthålla
min fasad

Kommentarer
Postat av: ebba

tycker din blogg är fiiiin fin.

2011-02-09 @ 17:46:09
URL: http://halw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0