23:12

ingenting är speciellt intressant egentligen
och det blir inte mer än så här
tackar nej till mer kaffe, vänder mig mot dig
ser ett hav i dina ögon, men det är inte vatten
djupet är djupare än det djupaste och siffror räcker inte till
orden dansar bort och allt vi har
är andetag som flyter samman
utan att skämmas

väntar på svar väntar på kommentar
från gårdagens bravader till dagens medelmåtta
on/off
vilken brutal skillnad
skriker du
vi pratar så

stjärnorna visar oss vägen
fast vilken väg frågar jag mig själv
vi rör oss inte, varken var för sig eller tillsammans
han är han
jag är jag
kommer vi någonsin
kommer jag någonsin
kommer han någonsin

oavsett hur mycket tid jag viger åt detta
så kommer trasselmolnen inombords inte redas ut
jag är orolig
att inte ens dina kyssar kommer att reda ut denna härva
se vad du gjort
vad du lämnat kvar är inte ens en soptunna
trassel
knutor
härvor
gåtor utan svar
frågor utan svar
allting står tomt

och hade jag varit bra nog hade jag ställt mig upp
och sagt
"se vad du gjort"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0