01:42

väntar bara på att du ska skriva
vet att klockan är för mycket
sa nyss till dig att jag måste
gå upp om fem timmar
du sa "var hard core och stanna uppe,
skit i skolan imorn"
vet inte om du menar stanna uppe,
skit i skolan imorn och var med mig
men det spelar väl mindre roll

väntar bara på att du ska skriva
har ju släckt lampan nu
lyssnar så mycket jag kan med dövörat
efter ljud
en mor som kommer smygandes och
säger "vad gör du uppe nu?"
tystnaden är för högljudd igen
men jag vågar inte säga det
för du skulle inte förstå
eller inte vilja förstå

säger att du tänkt på mig hela dagen
säger att du vill att jag kommer hem
och spelar gitarr med dig
säger att du vill höra min stämma
varje dag
hos dig
jag svarar något som ska vara nonschalant
men inser hur misslyckat det är
inser hur nöjd han måste vara
att han får mig att falla
en gång till

men jag tänker inte falla
tänker bara minnas trottoarkyssen
föralltid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0